Όνειρο χειμερινής νυκτός - Σύντομο μουσικό-γλωσσικό για τον κ. Ζουράρι
(Εφημερίδα των συντακτών 19 Δεκ. 2015)
Όνειρο χειμερινής νυκτός
Από τις φυλακές Κορυδαλλού, όπου
βρίσκεται έγκλειστος ο Γαρουφαήλ Κρανιδιώτης, έπειτα από τις πολλαπλές
καταδίκες του με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο για τις κατά καιρούς εμπρηστικές
δηλώσεις του και την προτροπή σε τέλεση πράξεων βίας, και ενώ μόλις του ασκήθηκε
μήνυση για τη φωτογραφία που ανάρτησε τελευταία στο φέισμπουκ, τη σέλα μιας
μοτοσικλέτας με ειδική θήκη για περίστροφο και σφαίρες, και με λεζάντα: «Καλή
ιδέα», από τη φυλακή λοιπόν ο Γαρουφαήλ Κρανιδιώτης κατέθεσε μήνυση, με βάση
ακριβώς τον αντιρατσιστικό νόμο, κατά του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, επειδή μίλησε
για «εθνοκάθαρση» και όχι για «γενοκτονία» των Ποντίων. (Νά λοιπόν που στράφηκε
εναντίον μας, όπως τα λέγαμε, το άρθρο 2 του αντιρατσιστικού νόμου, που πλήττει
το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης.)
Στις φυλακές Βόλου όπου οδηγήθηκε
με τη διαδικασία του αυτοφώρου ο δήμαρχος Βόλου Αχιλλέας Μπέος, έπειτα από την
αναγγελία ίδρυσης πολιτοφυλακής κατά των «δημοκρατών του κώλου», που θα τους
κάνει «ένα ρετούς στα μαγουλάκια τους», αυτός που «από το δικό του το χαστούκι φεύγει
και το κράνος μαζί», στις φυλακές του Βόλου λοιπόν έμαθε ο Αχιλλέας Μπέος ότι
τέθηκε επισήμως σε αργία, καθώς έχει παραπεμφθεί σε δίκη για διάφορα
κακουργήματα. (Ζήτησε πάντως ο κ. Μπέος να ανασταλεί η απόφαση, γιατί θα
επιφέρει «καίριο και ανεπανόρθωτο πλήγμα στην δημόσια εικόνα του ως δημάρχου,
ενώ θα λειτουργήσει μειωτικά ως προς την εμπιστοσύνη με την οποία περιέβαλαν
την υποψηφιότητά του και την προσωπικότητά του οι χιλιάδες των ψηφοφόρων στον
Βόλο»!)
Στις φυλακές Κορίνθου, όπου εκτίει
την πολύχρονη ποινή του ο αποσχηματισμένος από την Ιερά Σύνοδο, πρώην
μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος, πολυκαταδικασμένος κι αυτός για τη ρητορική
μίσους με την οποία παρακινεί σε πράξεις βίας, στις φυλακές λοιπόν πληροφορήθηκε
ο πρώην Καλαβρύτων τη νέα ποινική δίωξή του για τις νέες δηλώσεις του με τις
οποίες παροτρύνει να φτύνουν τους ομοφυλόφιλους, αλλά και τους υποστηρικτές
τους.
Από τις φυλακές… ο κατά συγχώνευση
ισοβίτης…, και επίσης από ετών αποσχηματισμένος πρώην μητροπολίτης Πειραιώς
Σεραφείμ, με διδακτορική διατριβή στην ομοφυλοφιλία…, από τις φυλακές… ο ξάφνου
δημόσιο πρόσωπο Θάνος Τζήμερος…, στις φυλακές… η ισλαμολόγος Σώτη
Τριανταφύλλου… που κατά συρροήν…, από τις φυλακές… ο όλο σάλια μπρος στα ξέκωλα
Θέμος Αναστασιάδης… ο οποίος συστηματικά…, η…, ο… και ο…
Αντίθετα, βγήκαν από τη φυλακή οι επίσημοι
αναθεωρητές του δωσιλογισμού και των ταγματασφαλιτών Νικόλαος Μαραντζίδης και
Ευστάθιος Καλύβας, έπειτα από την αθωωτική απόφαση του Εφετείου, που δέχτηκε
ότι ως πανεπιστημιακοί επιτελούν ιστορική έρευνα…
Μα ξύπνησα. Αχ, οι πειρασμοί της
νύχτας και οι βρόμικες δουλειές του υποσυνείδητου!
Φταίει ίσως που κάπου διάβασα, και
συμφώνησα, πως, σίγουρα, να καταργηθεί το άρθρο 2 του αντιρατσιστικού, αυτό με
το οποίο, σίγουρα, κακώς δικάζεται ο όσο αναθεωρητής του ναζισμού Χάιντς Ρίχτερ
(και με βάση το οποίο μηνύεται τώρα ο Ν. Φίλης!), όμως, ίσαμε να καταργηθεί, ας
πάνε επιτέλους στα δικαστήρια κι ας καταδικαστούν όσο περισσότεροι αναθεωρητές
και κήρυκες του μίσους γίνεται.
Ανόσιες σκέψεις…
Σύντομο μουσικό-γλωσσικό για τον κ. Ζουράρι
«Εγώ, όταν θέλω
να απολαύσω Μπετόβεν, δεν πάω σαν χαζός νεόπλουτος στο Μέγαρο, εγώ, όταν θέλω
να απολαύσω Μπετόβεν, παίζω Μπετόβεν
στο πιάνο –το κατάλαβες, μικρή μου;»
Με αυτήν την
ουρανομήκη ανοησία και τα υψωμένα φρύδια, λήμμα υπεροψία, κατατρόπωσε πριν από
κάτι μήνες ο κ. Ζουράρις μια φουκαριάρα νεαρή τηλεπαρουσιάστρια.
Δεν ξέρω τι
Μπετόβεν παίζει ο κ. Ζουράρις, όμως από θεωρία…
Όταν έγραφα για
το σόου που έδωσε στη Βουλή, με την «τετραηχία» σολ-σολ-σολ-λα, σημείωνα σε
παρένθεση πως τέτοιος όρος δεν υπάρχει, κι ούτε θα μπορούσε να είναι πιο λάθος.
Καναδυό φίλοι αναγνώστες απλώς απόρησαν, ένας εξανέστη: «και από πότε δεν έχει
το δικαίωμα να πλάσει κάποιος…, προκειμένου να εκφράσει…» κτλ.
Επανέρχομαι
ευχαρίστως, μια και το «πλάσμα» του κ. Ζουράρι μαρτυρεί όχι μόνο ελλιπείς
μουσικές, αλλά κυρίως γλωσσικές γνώσεις.
Για δύο όμοιες «τετραηχίες» έλεγε
και ξανάλεγε με έμφαση ο κ. Ζουράρις, τραγουδώντας τις τέσσερις πρώτες νότες της «Συννεφιασμένης Κυριακής» και
του «Τη υπερμάχω», για να αποδείξει τη συνέχεια του ελληνικού πολιτισμού: τέσσερις συνεχόμενες νότες, απλή ακολουθία. Τίποτε
άλλο.
Τι λέει η γλώσσα; Πολυφωνία την
ύπαρξη πολλών φωνών, που ακούγονται μαζί (όχι μόνο στη μουσική), τριφωνία τις
τρεις φωνές, όταν συνηχούν, τετραφωνία τις τέσσερις κτλ. Όσο για ήχους, έχουμε π.χ.
την οκταηχία (ή και πολυηχία) της βυζαντινής μουσικής, δηλαδή την ύπαρξη απλώς
οκτώ διαφορετικών ήχων· «τετραηχία» θα είχαμε αν σε κάποιο μουσικό σύστημα
υπήρχαν απλώς τέσσερις ήχοι –όχι νότες, φθόγγοι· ήχοι!
Έτσι η στοιχειωδέστερη ελληνική
γλώσσα, έτσι κι η μουσική.
Καλό Μπετόβεν, κύριε Ζουράρι.