24/5/20

Η βεβήλωσις ναού και η νέα Αποκάλυψη

(Εφημερίδα των συντακτών 23 Μαΐου 2020)


ο 3ος καβαλάρης της Αποκάλυψης, Angers Apocalypse Tapestry, 1372-82 (Βικιπαίδεια)


* Το βεβηλωτικό απολυμαντικό: «Εγώ όμως θα ήθελα να πω και το εξής, κυρία Μιχελιδάκη. Αφενός μεν [...] εγώ το θεωρώ ύβριν. Και νομίζω ότι όσοι προβούν εις απολύμανση, θα πρέπει, πριν λειτουργήσουν, να τελέσουν ακολουθία επί βεβηλώσει ναού. Και η βεβήλωσις είναι οντολογική· πώς να το πω δηλαδή: δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει η χάρις του Θεού και απολυμαίνουμε τον ναό…»

Αυτά, ο γνωστός αντάρτης παπάς Στυλιανός Καρπαθίου, που, όπως θυμόμαστε, είχε ταμπουρωθεί με τους πιστούς του στον Προφήτη Ηλία Υμηττού και λειτουργούσε, ενώ είχαν αναγγελθεί τα απαγορευτικά μέτρα. 

Ο ίδιος που έχει στήσει αυθαίρετα ολόκληρη εκκλησία καπέλο στο συγκεκριμένο εκκλησάκι, παρότι η άδεια που είχε ήταν για επιμέρους εργασίες, και δεν τον σταμάτησε ούτε η ανάκληση της άδειας από την Ιερά Σύνοδο ούτε η εντολή για κατεδάφιση από την Πολεοδομία, μαζί με το γενναίο πρόστιμο που του επιβλήθηκε (εκτενώς εδώ, 17.1.20, Στράτος Ιωακείμ, «Πρόστιμο-μαμούθ για τον αυθαίρετο ναό στον Υμηττό»).

Αυτό βεβαίως δεν είναι αντάρτικο· είναι αυτό που λέμε απάτη.

Που ας όψεται η δημοσιογράφος που τον καλεί από παλιά στις εκπομπές της στην κρατική τηλεόραση, προφανώς για τις άκρως συντηρητικές απόψεις του, και τώρα παρά τις απατεωνιές του.
Εν πάση περιπτώσει, τώρα ανοίγουν οι εκκλησίες, τον ρώτησε· «τι θα εφαρμόσετε;»

«Με συγκρατημένη αγανάκτηση (!), αυτό που μας λέει η Ιερά Σύνοδος. Της λέμε όμως ότι κάνει λάθος», «γιατί δεν πιστεύω ότι μέσα στον χώρο του ναού είναι δυνατόν να εισπράξουν κορονοϊό. Με καμιά δύναμη!»

Θα τηρήσει δηλαδή αποστάσεις κτλ. ο ιερέας, αν και «ο ιός [...] σε κάθε περίπτωση –δεν είναι δική μου γνώμη και εντύπωση– είναι ένας κοινός ιός γρίπης. Γιατί αυτή η φασαρία;»

Για το φαιδρό της υπόθεσης, ας περιμένουμε να δούμε την «ακολουθία επί βεβηλώσει ναού» που θα τελέσει ο εν λόγω.

Κυρίως όμως ας περιμένουμε και τους λοιπούς συνωμοσιολόγους, αντιεμβολιαστές κ.ά. στην κρατική τηλεόραση. Πάντα κάποιος δημοσιογράφος θα είναι πρόθυμος να κάνει το παιχνίδι του, αδιάφορος για δεοντολογία και όποια ηθική.

* Ποτέ κορονοϊός σε εκκλησία, λοιπόν. Όμως, «στους 12 ανέρχεται μέχρι σήμερα [10/5] ο συνολικός αριθμός των Ρώσων ορθόδοξων ιερέων που πέθαναν από τον νέο κορονοϊό», οι περισσότεροι στη Μόσχα, όπου οι εκκλησίες είχαν μείνει ανοιχτές ώς τα μέσα Απριλίου.

Από τα μέση Μαρτίου ο Ρώσος πατριάρχης είχε καλέσει τους πιστούς να προσεύχονται στα σπίτια τους, η ρωσική κυβέρνηση είχε κλείσει εστιατόρια και τα περισσότερα καταστήματα, όμως αντάρτες σαν και τον δικό μας κράτησαν ανοιχτές τις εκκλησίες, ώσπου τις έκλεισε υποχρεωτικά η κυβέρνηση.

Δεν λέω για άλλες θρησκείες και αιρέσεις, από τη Νότια Κορέα και το Ιράν ώς το Ισραήλ, που με το δικό τους αντάρτικο συνεισέφεραν χιλιάδες θύματα στον μακάβριο λογαριασμό του ιού, όπως τις καταγράφει ο φίλος Παντελής Μπουκάλας (Καθημερινή 10/5)· όμως οι ομόδοξοι Ρώσοι;

Για να μη γελάσω με το πούλμαν που πρώτο πρώτο έφερε στα χώματά μας, πριν κι από τ’ Άγιο Φως, πλούσιο τον ιό απ’ τους Αγίους Τόπους.

* Πάντα τα έθνη κροτήσατε χείρας: έπειτα από τους δύο νομπελίστες, Σεφέρη και Ελύτη:

«Ο Μπογδάνος μετέφρασε την Αποκάλυψη του Ιωάννη», τίτλος στο διαδίκτυο, «και δηλώνει: Δεν είμαι τεχνοφοβικός, αλλά δεν θέλω τσιπάκι μέσω εμβολίου». Και:

«Μέσα στη διάρκεια της καραντίνας ανέλαβα ένα πνευματικό έργο και μετέφρασα την Αποκάλυψη του Ιωάννη» εξηγεί σε συνέντευξη ο εθνοπατέρας· και εκεί βρήκε το χωρίο για το χάραγμα με το όνομα του Θηρίου κτλ., πάνω στο χέρι ή το μέτωπό μας κτλ.

Αλήθεια, δεν αντέχεται τέτοιο καρναβάλι, από τη μια οι Χαραγμένοι με τους Ψεκασμένους (Καμμένο θα λέμε και θα κλαίμε…), από την άλλη η ανάληψη του πνευματικού έργου, η μετάφραση της Αποκάλυψης.

Γρήγορα το Νόμπελ.

* Είπα Μπογδάνος, τέλειωσε η δίκη για τη δολοφονία της Ελένης Τοπαλούδη, μια δίκη στη διάρκεια της οποίας δύο νέα παιδιά, το μέλλον του τόπου, ο ανθός της νεολαίας, όχι αμιγώς της ελληνικής, αφού ο ένας ήταν Αλβανός, δύο νέα παιδιά πάντως, 21 και 23 χρονών, διασύρθηκαν από τη «λυρική» εισαγγελέα (που την έβαλαν όμως στη θέση της πλήθος ορθοφρονούντες, με πρώτο το Protagon βεβαίως), ενώ «λυτή» τα καταριόταν η μάνα Τοπαλούδη.

Και δεν βρέθηκε ένας Μπογδάνος να ορθοτομήσει τον λόγο της αληθείας, όπως τότε, με τη «λυτή» μάνα Φύσσα, που έκανε «ράκος» τον έρμο τον Ρουπακιά, τον δολοφόνο του παιδιού της.

Ψάχνω τις διαφορές, κι άλλη από την ιδεολογική, τη χρυσαυγίτικη ταυτότητα του δολοφόνου και των δικών του, δεν βρίσκω. Βοηθήστε με, κύριε Μπογδάνε.

buzz it!