5/2/17

Η Κοκκινοσκουφίτσα ΕΡΤ στο δάσος με τους φιλοναζιστικούς λύκους

(Εφημερίδα των συντακτών 4 Φεβρ. 2017, εδώ με προσθήκες)



Η ΕΡΤ είναι το θέμα, η κρατική τηλεόραση, το λέω απ’ την αρχή αρχή· η ΕΡΤ θεούσα, όπως είδαμε πολλές φορές, η ΕΡΤ προαγωγός της Χρυσής Αυγής, όπως επίσης είδαμε πολλές φορές, με τις τυφλά «νομότυπες» αναμεταδόσεις κάθε φιέστας της νεοναζιστικής οργάνωσης, η ΕΡΤ τώρα διαφημίστρια και πλυντήριο εκδοτικού οίκου βιβλίων φιλοναζιστικού περιεχομένου, και μαζί της «σχολής» του Άδωνη Γεωργιάδη.

Η «σχολή», θου Κύριε, είναι η «Ελληνική Αγωγή», όπου διδάσκονται τα αρχαία ελληνικά επιπέδου Άδωνη, ως προς τον ιδεογλωσσικό προσανατολισμό εννοώ, με διδασκάλισσα την πρωθιέρεια της παρετυμολογίας, γενικότερα της παραγλωσσολογίας, Άννα Τζιροπούλου-Ευσταθίου, που ακόμα και ο Μπαμπινιώτης την πήρε κάποτε απ’ τα μούτρα.

Και ο εκδοτικός οίκος είναι το Ήλεκτρον, που έχει μότο στην ιστοσελίδα του: «Έσο υπερήφανος που είσαι Έλλην» (σε πολυτονικό, εννοείται, αλλά με 3 λάθη τονισμού στις 5 λέξεις!), εκδοτικός οίκος, όπως αυτοσυστήνεται, που «δεν είναι απλώς μία εμπορική επιχείρησις. Σκοπός της υπάρξεώς του είναι η “ΕΠΑΝΕΛΛΗΝΙΣΙΣ” των Ελλήνων και η κατανόησις της ταυτότητάς μας με όλο το βάρος της ιστορίας μας. Είναι ένα “ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ” που επιδιώκει να μεταλαμπαδεύση στους Έλληνες φως Αληθείας και Γνώσεως…» Συνεννοηθήκαμε, νομίζω.

«Επανελλήνισις» εξάλλου είναι το «πρόγραμμα» (και σχετική τηλεοπτική εκπομπή) του Κωνσταντίνου Πλεύρη. Του οποίου τα γνωστά έργα εκδίδει το Ήλεκτρον (που επίσης διακινεί τις εκδόσεις Γεωργιάδη). Ξανασυνεννοηθήκαμε, χωρίς πολλά πολλά.

Του οποίου Ήλεκτρου οι εκδόσεις παρουσιάστηκαν στην «αλυσίδα πολιτισμού» Ιανός στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, σε σειρά εκδηλώσεων με «Γνήσιους Έλληνες». Ξαναματασυνεννοηθήκαμε.

Του οποίου Ιανού τώρα είναι γνωστή η «φιλεργατική» πολιτική, με τα μηχανάκια-μετρητές πωλήσεων που είχε κρεμάσει στον λαιμό των εργαζομένων του, γνωστή και η καταδίκη για ξέπλυμα μαύρου χρήματος στην υπόθεση Τσοχατζόπουλου. (Αυτά τα λίγα του Ιανού, αφιερωμένα εξαιρετικά σε όσους εξακολουθούν να τον ξεπλένουν, παρουσιάζοντας εκεί τη δουλειά τους, όπως καληώρα, τούτες μόλις τις μέρες, και πρώην υπουργός της αριστερογενούς πάντως κυβέρνησής μας.) Παρασυνεννοηθήκαμε, φτάνει.

Η ΕΡΤ, είπαμε, μας ενδιαφέρει, η κρατική τηλεόραση. Που σε πολιτιστική εκπομπή της παρουσίασε ένα ογκώδες πόνημα μιας μαθήτριας της Ελληνικής Αγωγής και της κυρίας Τζιροπούλου, της «Θεοφανούς», εμ πώς αλλιώς, Πολυμέρη, με την ετυμολογία για 1.500 κύρια ονόματα και τοπωνύμια των ομηρικών επών, εκδόσεις Ήλεκτρον.

Στο φόντο, γιγαντιαία προβολή του εξωφύλλου, και δίπλα ακριβώς, αχρείαστα εντελώς, μας ξαναδίνει η ΕΡΤ τα ίδια στοιχεία του τίτλου, με σάλτσα την τσαπατσουλιά της: «Ετυμολογία κυρίων ονομάτων και τοπΟνυμίων των ομηρικών επών»· και στο κάτω μέρος της οθόνης: «1.500 κύρια ονόματα και τοπΟνύμια σε ένα σύγγραΜα για τα ομηρικά έπη», αργότερα: «Ετυμολογία κυρίων ονομάτων και τοπΟνυμίων των ομηρικών επών της Θεοφανούς Πολυμέρη», κάποια στιγμή διορθώθηκαν, στο κάτω μέρος, τα τοπωνύμια αλλά ποτέ το «σύγγραμα» –και ποτέ τα «τοπΟνύμια» στο φόντο.

Τις συστάσεις τις κάνει ένας εντυπωσιακά στομφώδης και αμετροεπής παρουσιαστής, ονόματι Ανδρέας Ροδίτης, που ίδια περίπου εκστασιάζεται μπροστά στη Φαραντούρη αλλά και στον Πασχάλη Αρβανιτίδη, τον οποίο καλεί  να μας δίνει δύναμη με τα τραγούδια του που τόσο αγαπάμε! Η κ. Θεοφανώ Πολυμέρη (ΘΠ), μας λέει, είναι κόρη του Φώτη Πολυμέρη, που «υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους τροβαδούρους που πέρασε από αυτό τον τόπο, μ’ ένα πολύ σπουδαίο έργο [...], από αυτούς τους κυρίους, Θεοφανώ, ήταν ένας κύριος [αργά και με περισσότερο στόμφο], ένας ταλαντούχος κύριος…» κτλ.· έπειτα, η κ. ΘΠ είναι σύζυγος «ενός από τους σημαντικότερους μουσικούς», που είναι προσωπικός φίλος του κ. Ροδίτη –ο οποίος, παραταύτα, τελείως τυχαία έπεσε στο ίντερνετ πάνω στο έργο της κ. ΘΠ. Και εντυπωσιάστηκε που «ένα νέο κορίτσι», και ξανά «το κορίτσι», έκανε ένα τέτοιο έργο! (Λεπτομέρεια, η κ. Πολυμέρη νέα είναι, κορίτσι δεν είναι, άλλωστε δηλώνει η ίδια ευθαρσώς την ηλικία της στο ίντερνετ: «εγεννήθη το 1964», έστω όμως το «νέο κορίτσι» άλλο ένα δείγμα της αμετροέπειας του παρουσιαστή –σαν τον άλλο, τον Σπύρο Παπαδόπουλο, θυμάμαι τώρα, που αναφωνεί: «Μπράβο, κοριτσάρα μου!» στον ζωντανό θρύλο Ξανθίππη Καραθανάση!)

Η οποία κ. ΘΠ σπούδασε, μας λέει τώρα η ίδια, «computer science, προγραμματισμό υπολογιστών» (στο Hunter College του City University of New York, γράφει στο σάιτ του Ήλεκτρου),[1] και μουσική, είχε όμως «τη μεγάλη ευτυχία και χαρά» να παρακολουθήσει έναν «τριετή κύκλο σπουδών εκμαθήσεως της αρχαίας ελληνικής γλώσσας με τη σπουδαία φιλόλογο, την κυρία Τζιροπούλου», η οποία και την παρότρυνε να προχωρήσει σ’ αυτό το εγχείρημα, να ετυμολογήσει όλα τα ονόματα των ομηρικών επών.

«Κάτι το οποίο αποδεικνύει ότι τελικά ο Νεοέλληνας μιλάει ομηρικά;» ρωτάει ξαφνικά η συμπαρουσιάστρια.

«Ε βέβαια» επιβεβαιώνει η κ. ΘΠ, «αυτή είναι η ομορφιά σ’ αυτή την εργασία· θεωρούμε ότι δεν γνωρίζουμε καλά την αρχαία ελληνική, ενώ από το “καλημέρα” που λέμε, μιλάμε ομηρικά δίχως να το γνωρίζουμε.»

«Να πούμε, ομηρικά μιλούν οι Κύπριοι» παίρνει τη σκυτάλη ο παρουσιαστής, κι εγώ σας ορκίζομαι ότι δεν παραλείπω τίποτε από την ουσία, δηλαδή από το «αποδεικτικό υλικό» για το ότι μιλάμε ομηρικά· «ομηρικά μιλούν οι Πόντιοι» συνεχίζει, «ομηρικά μιλάει το Αιγαίο, ομηρικά μιλάνε όλοι…»· και παίρνει στροφή τώρα, καθώς κάτι κάπου άρπαξε τ’ αφτί του: «απλώς, και μην τρομάζουμε, έλεγε ο Τσαρούχης να μην τρομάζουμε, όταν ακούμε διάφορες εκφορές [!] από την ευρωπαϊκή γλώσσα, ή κάποια αρχικά: YOLO –δεν είναι κακό, δεν πειράζουν καμία γλώσσα· μία τόσο βαθιά γλώσσα, η σημαντικότερη του πλανήτη μαζί με την κινέζικη, δεν μπορεί να πειραχτεί, αν μπούνε και είκοσι –και δάνεια έχουμε από την τουρκική –»· εδώ σαν να ξινίζει η κ. ΘΠ: «αυτοί έχουν δάνεια από μας»· «και έχουν δάνεια από μας», συμφωνεί ο παρουσιαστής.

Το μονόπρακτο βαίνει προς το τέλος του. Η ερευνήτρια δηλώνει πως έχει προσθέσει και εγκυκλοπαιδικά στοιχεία, πληροφορίες, περιλήψεις των ραψωδιών κτλ. «Μαθαίνουμε λοιπόν την ιστορία, τη γεωγραφία, τη γλώσσα μας» συμπεραίνει η συμπαρουσιάστρια.

«Βεβαίως, και όχι μόνο» επαυξάνει η κ. ΘΠ: «Ξαναθυμόμαστε το αξιακό σύστημα που διαβιβάζει ο Όμηρος μέσα από τα έπη, διότι θεωρώ ότι πρωτίστως αυτή η κρίση που βιώνουμε είναι αξιακή, γι’ αυτό υπάρχει και μια γενικευμένη παρακμή, σε όλα τα επίπεδα δυστυχώς του βίου, και είναι μια ωραία ευκαιρία να ξαναθυμηθούμε αυτά που πρέπει».

«Με τέτοια βιβλία αποδεικνύεται η συνέχεια μέσα στους αιώνες», επιχειρεί να αρθρώσει στο τέλος ο παρουσιαστής, γιατί: «Όποιος μας πειράξει τη γλώσσα, διέλυσε το κράτος, τον ελληνισμό, το έθνος. Γι’ αυτό λοιπόν η γλώσσα μας δεν μπορεί να πειραχτεί, όσοι ενδιαφέρονται για το βιβλίο…» κτλ.

Αυλαία. Τραγωδίας; κωμωδίας; τραγικωμωδίας; Όπως το πάρετε.

Ως προς την κρατική όμως τηλεόραση, τραγωδία, χωρίς υπερβολή, ας μου επιτραπεί να επιμείνω.




[1] Στο σύντομο βιογραφικό της κ. ΘΠ στην ιστοσελίδα του Ήλεκτρου, που καταλήγει: «Επίσης πολυτονίζει τα τελευταία έτη συγγράμματα για διαφόρους εκδοτικούς οίκους», μέτρησα 13 λάθη τονισμού (χώρια από ορθογραφικά και συντακτικά).

buzz it!